אבא, בא לי

שרבוטים על אבהות, אוכל ומשק בית

איך הופכים פנה קוטה לקאפקייקס תוך 17 שנים

2 תגובות

ההווה

הילדות: אבא, בא לנו קאפקייקס עם קצפת
אני: קאפקייק וניל או שוקולד?
נועה: שוקולד
מאיה: וניל
אני: אז נכין קאפקייקס שיש. ואיזה קצפת? בננה או דובדבן?
שתיהן: דובדבן!
אני: באיזה צבע?
שתיהן: כחול!
אני: נראה לי אדום יותר מתאים לדובדבן…

ככה נראית שיחה טיפוסית עם התאומות על גחמות שונות שיש להן לגבי אוכל. ומכיוון שאני האבא שמבשל בבית אני מנהל שיחות כגון זו לפחות פעם בשבוע. זה כיף לפתח לילדות את הטעם ולחשוף אותן לטעמים חדשים. ככה למשל הן משוגעות היום על דברים שאני כילד מעולם לא חלמתי אפילו לטעום. למשל – סלק, פטריות, קציצות ירק וזה רק על קצה המזלג.

אבל לא תמיד הייתי הבשלן (גם אם חובב בסך הכל) שאני היום. עברתי דרך ארוכה עד שהגעתי להיות האבא הבשלן… אני הבכור מבין 3 ילדים. אמא שלי היא בשלנית מוכשרת ואחותי (ילדת הסנדוויץ') גם היא התמקצעה במטבח ולימים אף עבדה במטבחים של מסעדות מישלן בלונדון ועבדה כשף קונדיטורית. הקשר שלי למטבח באותה תקופה של פוסט צבא הסתכם בלפתוח את המקרר ולבדוק מה יש שם…

בואו נקפוץ קפיצה קטנה לעבר.

17 שנים לפני כן

עבדכם הנאמן ובן זוגו דאז מוזמנים לארוחה אצל זוג חברים. שואלים מה להביא. קינוח.

ובכן, בן הזוג לא נרתע והודיע – אכין פנה קוטה! פנה מה? שאלתי. פנה קוטה ענה לי -או באיטלקית – שמנת מבושלת.

וכך צפיתי איך הוא רוקח את אותו קינוח מתוק (שבינינו לא ממש אהבתי בדיעבד). ומה שביעבע בי באותו זמן היו שני רגשות: קנאה ותחרותיות. לא נעים להודות, אבל בהסתכלות אחורה זאת היתה נקודת המפנה שגרמה לי להתחיל להתעניין, לנסות ולהעז והכניסה אותי למטבח.

מערכת היחסים ההיא לא נמשכה זמן רב, אבל האהבה למטבח הלכה וגברה עם הזמן. התחלתי בדברים פשוטים – פסטה עם רוטב שמנת ופטריות (הסוד הוא אגוז המוסקט ורחמנא לצלן קצת אבקת מרק), פשטידות למיניהן (שבאותה תקופה התבססו על בלילת בסיס קבועה בשינוי הירק שהוספתי) ומיני מאכלים בסיסיים של סטודנט ממוצע…

אבל לאט לאט חיפשתי אתגרים אמיתיים וגיליתי שהנישה שלי היא בעיקר אפיה ומתוקים. התחלתי לקרוא בלוגים של אוכל ולצפות בסרטונים בוידאו. שיטת העבודה נשארה עד היום – בכל פעם אני מוצא אתגר חדש ובמשך שבועות אני קורא מתכונים כדי למצוא את המתכון המתאים ביותר. בנוסף אני צופה בסרטונים רבים ביוטיוב כדי ללמוד את השיטה ולקבל ביטחון. לבסוף אני מרגיש בשל וניגש למטבח כדי להתנסות בעצמי.

גם כאן רמות הקושי הלכו ועלו עם הזמן. החל מעוגות בחושות לעוגיות ומשם לעוגות שכבות. ואז באו הדברים הנועזים יותר – אלפחורס, רחת לוקום, קרם ברולה, מרשמלו, מקרונים ועוד היד נטויה. על כל אלה ועוד עוד אפרט בהמשך, בצירוף מתכונים, לינקים לסרטי הדרכה שאהבתי, קישורים לבלוגים ולפעמים לספרות רלוונטית (חננה!). אבל כל דבר בעיתו.

זהו. התוודיתי. ועכשיו ברשותכם נחזור לכאן ועכשיו (כי בינינו העבר כבר עבר) ובלי עיכובים נוספים הנה המתכון לקאפקייקס שיש עם קצפת דובדבן בצבע כחול. או אדום. או איזה צבע שתבחרו…

קאפקייקס שיש עם קצפת דובדבן

מצרכים:

120 גרם חמאה בטמפ' החדר
1 כוס סוכר
2 כפיות אבקת אפיה
½ כפית מלח
3 ביצים בטמפ' החדר
1 כפית תמצית וניל אמיתי
¾1 כוסות קמח לבן
⅔ כוס שמנת מתוקה
100 גרם שוקולד מריר

1b

בקערה, נערבב את הקמח, המלח ואבקת האפיה ונניח בצד.

במיקסר עם וו גיטרה נטרוף את החמאה והסוכר עד לתערובת תפוחה ובהירה (כ-3-4 דקות)

3a 2b

נוסיף כל ביצה בתורה עד שנטמעת בתערובת

4a

נוסיף את הוניל ונמשיך לטרוף

5a

נוסיף לסירוגין את הקמח והשמנת. מדי פעם יש לערבב עם לקקן כדי להוריד שאריות מדפנות קערת המיקסר.

בקערה נפרדת נמיס את השוקולד בפולסים במיקרו. לאחר שנמס, נוסיף לקערה כשליש מהבלילה שבקערת המיקסר ונערבב היטב לקבלת תערובת שוקולדית.

6a

כעת, בתבנית מאפינס משומנת היטב (או עם ניירות למאפינס) נשים מעט משתי הבלילות ובעזרת קיסם ניצור דוגמת שיש (בתנועות סיבוביות)

8A

נאפה בתנור שחומם מראש ל-150ºC למשך כרבע שעה או עד שקיסם יוצא יבש

10A

לצורך הכנת הקרם נכין פודינג וניל על פי ההוראות שעל גבי האריזה. ניתן להוסיף צבע מאכל אדום (או כחול או כל צבע שתרצו…) וכן תמצית טעם טבעית בטעם דובדבן. את הפודינג נעביר לשקית זילוף עם פיה שנבחר ונכניס למקרר לחצי שעה לפחות להתייצב ולאחר מכן מזלפים על העוגות

11A

ניתן לקשט בסוכריות או דובדבן

12A

בתיאבון! 

2 מחשבות על “איך הופכים פנה קוטה לקאפקייקס תוך 17 שנים

  1. וואו. מרשים!!!!!!!!!!!! ותמונות מדהימות

    אהבתי

  2. רון אין עליך . אני זוכרת לפני שנים שעשית עוגיות ליום הולדת של אחד הורים בכרם בדרך לירושלים העוגיות שלך היו הדבר הטוב ביותר בארוע . לפחות אני ורוני חשבנו כך . מאז …. אני ניזונה רק משמועות 😜 הבלוג מקסים והשם הורס . יעלי הביאה ספרים של ״המינגבירדס ״ בלונדון ויש שם מאפים חבל״ז המון קפקייקס מדהימים ועוגות בטעמים ….יאמי

    אהבתי

להשאיר תגובה

