אבא, בא לי

שרבוטים על אבהות, אוכל ומשק בית

עשרה דברים שנשים אקראיות אומרות לאבות ברחוב

2 תגובות

Katkonאם אתם אבות שגם מטפלים באופן עצמאי בילדים שלכם, אתם בטח מכירים את הסיטואציה הבאה: אתם הולכים עם הילד / ילדה / ילדים / ילדות ברחוב ופתאום מישהי ניגשת אליכם עם איזשהו טיפ או הערה או התערבות שנועדו "לעזור" לך. זאת יכולה להיות סבתא חביבה, או גברת דודתית. זאת יכולה להיות אמא מתוקתקת או אם צעירה. ולפעמים זאת פשוט בחורונת צעירה שבמקסימום עשתה בייביסיטר כמה פעמים אבל היא ממש חייבת להציל את אבא'לה.

להלן כמה דוגמאות מהתקופה האחרונה:

• "לא קר לו?" – ברור שקר לו בשיא הקיץ ב-40° וכשהוא לובש שתי שכבות!
• "לא חם לו?" – לא. אם היה לו חם הוא היה בוכה.
• "שלא תעיז להוציא אותה בלי כובע!" – אמממ כן המפקדת אישה זרה לחלוטין
• "הוא נושם בתוך זה?" (כשהתינוק ישן בכיף במנשא) – לא, נתתי לו לנשום הרבה בבית אז עכשיו הוא לא צריך
• "כל הכבוד שאתה לא נלחץ מהבכי וכל זה" – התינוק שקט כמו אבן, מה את פותחת עין?!
• "אתה צריך עזרה?" – העובדה ששתי הילדות הגדולות שלי איתי לא מרמזת שאולי כבר יש לי טיפונת נסיון?
• "אתה יודע איך משתמשים בזה?" (הקופאית בסופר-פארם על מברשות שיניים שקניתי לילדות) – זאת מברשת שיניים. היא מברישה. את השיניים. גם לי יש שיניים, את יודעת?
• "כל הכבוד שאתה עוזר לאשתך" – אין לי אישה וגם אם כן, גם האבא צריך לטפל ולגדל את הילדים שלו. זה לא תפקידה הבלעדי של האישה
• "כזה עוד לא ראיתי!" (מוכרת בדוכן ממתקים בהלם שאני אבא ואני לבד עם תינוק) – תמיד יש פעם ראשונה אני מניח…
• "תעלה את הזוית של הבקבוק שלא ייחנק" – תודה חמודה, אבל נראה לי שאחרי 7-8 בקבוקים ביום מאז שהוא נולד אני כבר סגור על איך להאכיל אותו

ועוד ועוד.

עכשיו, אני יודע שזה בא ממקום טוב, אבל גבירותיי, באמת שאני יודע מה אני עושה ולא צריך שיצילו אותי! כלומר בחייאת! אנחנו בשנת 2015. גברים הם כבר מזמן לא רק 'הבעל' והנשים הן לא רק 'האמא' (אלא אם כן אתם משה פרץ). היום אבות הם מעורבים, מעודכנים ומפותחים.

בהתחלה, כשנולדו הילדות, ניסיתי להשקיע ולקרוא ספרות "מקצועית" דוגמת "הלוחשת לתינוקות: בלה בלה בלה" כדי להחכים. בינינו לא הצלחתי להתקדם הרבה מעבר ל-EASY. כשהבנות הגיעו לגיל שנה בערך, הגדלנו לעשות ונרשמנו לקורס הורים של מכון אדלר כי החלטנו שהגיע הזמן להרחיב עוד אופקים ולעשות "הכן ילדך לחורף" להורות כדי לקבל כלים לפני שמתחילות הצרות. בהמשך גם עשינו קורס נוסף של מכון אדלר בשביל לרענן את הידע ולקבל עוד כלים.

גם את הילדות אני דואג לפתח בכל דרך שאפשר – במשחקים, חוברות עבודה והסברים מדעיים ככל שהידע הכללי שלי מאפשר לי. הן הולכות למקומות שמעוררים אצלהן עניין וסקרנות (למשל לספארי, להצגות וכו') ולחוגים שמפתחים הן את הידע אך גם את הגוף. לפעמים אפילו בלי להתכוון אפשר לעזור לילדים להתפתח כמו שקרה בשבוע שעבר כשהלכנו לג'ימבורי של רשת פעלטון בקניון איילון, שם גיליתי שהם החלו בשיתוף פעולה עם שירותי בריאות מאוחדת ותלו שלטים שמסבירים להורים מה מפתח כל משחק בג'ימבורי ואיך להשתמש בו באופן היעיל ביותר.

בקיצור, אי אפשר להגיד שאני לא משתדל להתפתח כהורה בכל הזדמנות שיש לי, או לפתח את הילדים ולהעניק להם את המקסימום עד כמה שאפשר.

ואם כבר מדברים על בריאות וילדים, אז אין כמו מתכון לכדורי תמרים וטחינה בריאים לסיום… הם מתוקים, הם טבעוניים, הם נותנים אנרגיה טובה לילדים והם בריאים! אה וגם טעימים 🙂 וכמו ברוב מתכוני כדרור כדורים (עוגיות, כדורי שוקולד, קניידלך 😉 ) מומלץ לשתף את הילדים – זה מפתח מוטוריקה עדינה, משלב חישה של חומרים שונים ומעולה לזמן איכות הורה-ילד.

כדורי תמרים, טחינה וסילאן

מצרכים:

1 חבילה תמרים מגולענים (500 גרם)
2-3 כפות טחינה גולמית משומשום מלא
1 כף סילאן
½1 כוסות פצפוצי אורז
קוקוס טחון לקישוט

aaIMG_0665a

הכנה:

במעבד המזון נכניס את התמרים, הטחינה והסילאן. נפעיל עד לקבלת עיסה אחידה. במידת הצורך ניתן להוסיף 1-2 כפות מים לריכוך העיסה.

aaIMG_0679a

נעביר את העיסה לקערה ונוסיף את פצפוצי האורז.

aaIMG_0684a

נערבב לקבלת תערובת אחידה.

ניצור כדורים מהתערובת ונגלגל בקוקוס הטחון.

aaIMG_0687a

טיפים:

• אפשר לשחק עם הכמויות של חומרי הגלם – במקרה זה לא מדובר במדע מדוייק כיוון שאין אפיה והכל עניין של טעם

• אפשר להוסיף כפית תמצית וניל אמיתית או כף קקאו משובח לתוספת טעם

• אפשר להחליף את הטחינה בחמאת בוטנים

• ניתן להחליף את פצפוצי האורז באגוזי מלך קצוצים (תלוי בגיל הילדים)

• ניתן לקשט במגוון אפשרויות כגון שברי אגוזים, סוכריות צבעוניות וכו'

בתיאבון! 

2 מחשבות על “עשרה דברים שנשים אקראיות אומרות לאבות ברחוב

  1. זה מה שקורה לי בדיוק!
    כשאני צריכה לתמרן יציאה מחניה.
    ואני מורה לנהיגה…
    מיד מגיע -גבר, גבר
    לרוב מתוך כוונה טובה, ועוזר לי ל"השתחרר"…
    לפעמים "מדגדג" לי לומר לו שאני יכולה להוציא את הרכב גם מהמושב שליד. 😉

    אהבתי

להשאיר תגובה

