אבא, בא לי

שרבוטים על אבהות, אוכל ומשק בית

בחן את עצמך: עד כמה אתה מעורב חברתית

3 תגובות

אנחנו חיים היום בעולם המודרני. עולם שמתנהל בחלקו הגדול במדיה חברתית ברשת. אין ספק ששני העשורים האחרונים שינו את האופן בו אנו צורכים מידע, משתפים אותו ומנהלים אינטראקציות עם חברינו ועם העולם בכלל.Matkon

היום אני מכיר מעט מאוד אנשים שאין להם פייסבוק או אינסטגרם או לינקדאין או אחת מהרשתות החברתיות. והרשתות ממלאות לנו את ה'ניוז פיד' בחדשות שונות ומשונות. לרוב בהתאם למעגל החברים ותחומי העניין שיצרנו לעצמינו, אך לפעמים פורץ איזשהו נושא שאתה פחות חשוף אליו לפיד שלך ופותח אותך לנושאים שפחות הכרת עד כה.

החודש נתקלתי בפייסבוק בדף מחאה שקרא לבוא ולהפגין. הנושא נגע בי, טלטל אותי ופרט על נימי נפשי לכן החלטתי שאני מצטרף למאבק. בעמוד האירוע הודעתי שאני Going ולשמחתי ראיתי שכמה מאות נוספים בחרו כך. אך להפתעתי, כאשר הגעתי להפגנה במועד שנקבע הגיעו בקושי 20 איש.

הייתי מופתע מאוד מהפער הגדול. אפילו קצת מאוכזב. אבל מהר מאוד הבנתי שלא כל כך קל להגיע להפגנה ב-10:00 בבוקר במרכז תל אביב באמצע השבוע. גם אם ממש רוצים. ומה אני בכלל מצפה בהתחשב בזה שאני בעצמי לא מגיע להפגנה כל שני וחמישי…

תקראו לי תמים, אבל אני עדיין מאמין שיש כאן ערבות הדדית. שאנחנו אקטיביסטים בנשמתנו ונצא להלחם עבור מה שחשוב לנו. קחו לדוגמה את המחאה החברתית של 2011 שהוציאה מאות אלפים להפגין. אז לא כל הפגנה או מחאה תוציא חצי מליון איש לרחוב, אבל אני מאמין שאנחנו יכולים לעשות שינויים גם בקנה מידה קטן יותר. כן כן – גם אתם 🙂 ואל תגידו לי שלא, כי זה יפוצץ לי את הבועה ויהרוס לי את התמימות…

אז עכשיו אני קורא לכל אחת ואחד – קחו על עצמכם אתגר – למצוא מטרה אחת, שלא קשורה אליכם ישירות אבל מדברת אליכם. תמצאו אחת כזאת ותעשו עבורה יותר מלייק ושייר. יותר מתמיכה וירטואלית. אתם תראו – זה יעשה לכם טוב. זה יעשה לאחרים טוב. ומי יודע? אולי אח"כ תמצאו עוד מטרה ועוד אחת…

ואם תערבו את הילדים שלכם בתהליך, תצאו נשכרים כפליים. תלמדו אותם מה זה אומר להיות מעורבים חברתית. מה זה אומר להלחם על מה שאתם מאמינים בו. מה זאת תקווה – תקווה לשינוי, שיהיה פה טוב יותר. על הדרך הם יילמדו שחשוב גם לתמוך באחר ולא לעשות רק למען עצמם.

אז קדימה, למה אתם מחכים?

וכמו שאומרים – כשהחיים נותנים לך לימונים – תכין מהם לימונדה… אבל אני לא אוהב קינוחים עם לימון אז הנה מתכון לעוגת תפוזים קלה וטעימה! ורק 5 מרכיבים! היא נפלאה לפיקניקים או לכל אירוע בעצם! ויש גם חלופה טבעונית.

עוגת התפוזים הכי טעימה

מצרכים:

200 גרם חמאה לא מלוחה בטמפ' החדר
¼1 כוס סוכר
4 ביצים
½1 כוס מיץ תפוזים (עדיף סחוט בבית)
2 כוסות קמח תופח

IMG_0691

הכנה:

בקערת המיקסר נקציף במהירות בינונית את הסוכר והחמאה עד קבלת תערובת בהירה ואוורירית.IMG_0696

נוסיף את הביצים וניתן למיקסר לעבוד עוד כדקה עד להטמעתן בבלילה.

נוסיף את מיץ התפוזים והקמח לסירוגין עד להטמעתם. מומלץ להשתמש בלקקן כדי להוריד שאריות מדפנות הקערה. ניתן למיקסר לעבוד כחמש דקות נוספות.

את הבלילה שקיבלנו יש לחלק ל-2 תבניות אינגליש קייק או לתבנית באנדט אחת ולאפות בתנור שחומם מראש ל-175º למשך כ 30-40 דקות עד שקיסם יוצא יבש.

לקראת סוף האפיה מומלץ להכין סירופ אותו נמרח מעל העוגה החמה: בסיר קטן נבשל על אש קטנה ½ כוס מיץ תפוזים ו-¼ כוס סוכר עד להסמכה. נמרח את הסירופ מעל העוגה מיד כשהיא יוצאת מהתנור.

IMG_0714

לגרסה טבעונית:

יש להחליף את החמאה במחמאה או ב-160 גרם שמן צמחי.

יש להחליף את הביצים בכוס רסק תפוחים (כל ביצה מוחלפת ע"י ¼ כוס רסק)

כמו כן יש להוסיף כף סודה לשתיה וכפית וחצי חומץ תפוחים.

בתיאבון! 

3 מחשבות על “בחן את עצמך: עד כמה אתה מעורב חברתית

  1. אין ספק, פוסט שגרם לי לחשוב. תודה! מאד אוהבת לחשוב 🙂

    אהבתי

  2. פינגבק: אלוהים מרחם על ילדי הגן? פחות מזה! | אבא, בא לי

להשאיר תגובה

